4 دی 1400
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 11 دقیقه
' 11
 ویژگی‌های ظروف چینی مرغوب

 ویژگی‌های ظروف چینی مرغوب

 

ظروف چینی حدود 1700 سال پیش در کشور چین تولید شدند و بعد از آن کم کم به خاورمیانه و سپس اروپا وارد شدند. طولی نکشید که مردم دنیا از این محصول باکیفیت استقبال کردند.

سالم‌ترین ظرف برای سرو غذا، چینی است. در گذشته از ظروف سفالی استفاده می‌شد. ویژگی‌های ظروف سفالی با سبک زندگی امروزی تناسب نداشت و این ظروف مقاومت کمی داشتند و غذا و خوراکی‌ها را جذب می‌کردند. پس از ورود ظروف چینی به خاورمیانه و ایران، این نوع ظروف به سرعت بین مردم محبوب شد.

تفاوت ظروف سفالی و چینی

مهمترین تفاوت ظرف چینی و سفالی در نوع موادی است که در تهیه آنها استفاده شده ‌است. میزان حرارت در فرایند پخت و مراحل ساخت آنها با هم فرق دارد. ظروف چینی از فلدسپات، کوارتز و کائولن ساخته می‌شوند و بادوام‌تر از ظروف سفالی هستند.

در تهیه ظروف چینی، از سرامیک استفاده شده است به همین دلیل نفوذپذیری آن کمتر است. استفاده از چینی برای سرو غذا کاملا بهداشتی و در مقایسه با ظرف سفالی مقاوم‌تر است.

این روزها تنوع ظروف چینی در بازار زیاد است و همین تنوع ممکن است شما را در تصمیم‌گیری مردد کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید چینی، این مقاله را مطالعه کنید تا با مشخصات یک چینی خوب و باکیفیت آشنا شوید.

مشخصات ظروف چینی مرغوب

سبک باشد؛ استفاده و شستشوی ظروف چینی سنگین، راحت نیست، پس دقت کنید که چینی سبک و مناسبی انتخاب کنید.

شفاف و نور گذر باشد؛ چینی را در مقابل نور بگیرید، باید نور از آن رد شود و چینی شفاف و بدون حباب باشد.

در برابر ضربه مقاوم باشد؛ چینی باکیفیت در برابر ضربه‌های کوچک نمی‌شکند و لب پر نمی‌شود. چینی خوب بر اثر فشار کمی که به آن وارد می‌شود، ترک نمی‌خورد. پس زمانی که شما ظروف را داخل کابینت روی هم قرار می‌دهید، نگران نباشید.

صدای آن زنگ‌دار باشد؛ ضربه‌ای کوچک با ناخن دست به ظرف چینی بزنید، باید صدایی شبیه به زنگ داشته باشد. صدای زنگ‌دار و طولانی‌مدت، نشان می‌دهد چینی شما از مواد باکیفیت درست شده ‌است.

ضد خش باشد؛ یک ظرف چینی باکیفیت چند ماه بعد از مصرف با ضربه‌های قاشق و چنگال خط و خش بر روی آن نمی‌افتد. البته این مورد به استفاده صحیح شما هم بستگی دارد.

ضد آب باشد؛ یکی از مهمترین نکات سلامت ظرف چینی این است که نفوذ‌پذیر نباشد. ظروف چینی معمولا 1 تا 2 درصد آب را جذب می‌کنند، اما اگر با لعاب مناسب کامل پوشیده شده باشد، نباید بیشتر از این غذا و مایعات به داخل آن نفوذ کنند.

قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشد؛ این روزها به دلیل مشغله زیاد و سبک زندگی مدرن، بیشتر مردم از ماشین ظرفشویی برای شستشو استفاده می‌کنند. به همین دلیل لازم است، ظروف چینی در ماشین ظرفشویی قابل شستشو باشد و رنگ آنها تغییر نکند. حتما قبل از خرید، اطلاعات محصول را مطالعه کنید و مطمئن شوید شستشو در ماشین، باعث آسیب ظرف نمی‌شود.

در برابر گرما مقاوم باشد؛ ظرف چینی شما مدام در معرض گرما و سرما قرار دارد. شما ممکن است آن را با آب سرد بشویید و بلافاصله، غذای گرم در آن سرو کنید. چینی مرغوب باید در برابر شوک حرارتی دوام داشته باشد، با این حال بهتر است ظرف چینی را زیاد سرد و گرم نکنید تا عمر بیشتری داشته باشد.

قابل استفاده در مایکروفر باشد؛ زندگی پرمشغله‌ی امروزی باعث شده تا ما به لوازمی مثل مایکروفر نیاز داشته باشیم. اگر کسی هستید که حداقل روزی یک بار غذای خود را در این دستگاه گرم می‌کنید، حتما قبل از خرید، مشخصات ظرف چینی را با دقت بخوانید.

ظاهر چینی یکدست باشد؛ ظرف چینی باکیفیت را با نگاه اول می‌توانید تشخیص دهید. ظرف چینی شما باید یکدست رنگ شده باشد و لعاب ظرف نباید ترک داشته باشد. سطح ظرف را کامل بررسی کنید. ظرفی که موج‌دار است، ظرف مرغوبی نیست.

تولید چینی باید بهداشتی باشد؛ چینی مرغوب باید از بهترین مواد اولیه تهیه شده باشد. برخی از کارخانه‌ها متاسفانه از سرب و کادمیوم در تهیه چینی استفاده می‌کنند. این مواد، ممکن است از طریق غذا وارد بدن شما شوند و برای سلامتی خطرناک هستند.

رتبه بندی ظروف چینی ایرانی

این بخش از مقاله راهنمای خوبی برای کسانی است که از کیفیت چینی ایرانی مطمئن نیستند. باتوجه به افزایش قیمت ظروف چینی خارجی، پیشنهاد می‌کنیم، برندهای ایرانی را به خوبی بررسی کنید، سپس تصمیم بگیرید.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و فرآیند تولید، در کیفیت محصول نهایی موثر است. در سال‌های اخیر، بیشتر برندهای ایرانی رقابت در تولید کالای باکیفیت را در کنار قیمت مناسب در پیش گرفتند. پیش از آن لازم می‌دانیم، مشخصات یک برند موفق را با شما در میان بگذاریم.

تنوع طرح و رنگ: تنوع یک برند باید به نحوی باشد که بیشتر سلایق جامعه را پوشش دهد. تجربه در تولید کالای باکیفیت، باعث می‌شود که تولیدکننده به شناخت کافی درباره جامعه رسیده باشد و کالا را با توجه به سلیقه‌های مختلف عرضه کند.

تنوع در کاربرد ظروف: علاوه بر تنوع در نقش و رنگ محصولات، یک برند موفق لازم است ظروف را برای کاربردهای مختلف تولید کند. ظرف پذیرایی میهمان، ظرف برای استفاده روزمره، ظروف لوکس و تزئینی، ظروف مخصوص کودک و ظروف مخصوص ادارات و هتل‌ها در لیست محصولات یک برند مرغوب و باتجربه وجود دارد.

مقرون به صرفه: با توجه به شرایط اقتصادی و بالارفتن قیمت مواد اولیه، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود برای تولیدکننده و مشتری، قیمت مناسب است. یک برند موفق باید در کنار تولید محصولات مرغوب و متنوع، قیمت را مناسب در نظر بگیرد تا تمام اقشار جامعه بتوانند آن را تهیه کنند.

در دسترس بودن: داشتن نمایندگی‌های معتبر در شهرهای مختلف یکی از مهمترین ویژگی‌های یک برند خوب است. شما به عنوان خریدار باید بتوانید تنوع محصولات یک برند را در فروشگاه بررسی کنید. امکان خرید اینترنتی و سفارش مستقیم و بدون واسطه یکی از مزایای یک برند محسوب می‌شود.

شرایط ضمانت: زمانی که یک برند معتبر از کیفیت کالای خود اطمینان داشته باشد، برای حفظ اعتماد مشتریان، حتما شرایط ضمانت در نظر می‌گیرد. یکی از نکاتی که در خرید می‌تواند به شما کمک کند، مقایسه شرایط ضمانت برندهای مختلف است.

چنانچه به دنبال ظروف چینی هستید که تمام این شرایط را داشته باشد، به محصولات چینی میبد مروارید حتما سر بزنید.

کلام آخر

خرید ظروف چینی یکی از دغدغه‌های خانم‌ها و نوعروسان است. بیشتر مواقع تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب محصول مورد نظر برای شما ساده نیست. با شناخت ویژگی‌های ظرف چینی مرغوب می‌توانید سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود برسید.

اگر پیش از خرید، تحقیق کافی داشته باشید در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود. ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با مهمترین ویژگی‌های چینی باکیفیت و برند قابل اعتماد آشنا کنیم.
سوالات متداول:

ظروف چینی باکیفیت را چطور تشخیص دهیم؟

مقاوم در برابر ضربه، خش، گرما، شوک حرارتی، قابل استفاده در مایکروفر، ماشین ظرفشویی، یکدست بودن ظرف، شفاف بودن و بهداشتی بودن چینی از مهمترین مشخصات آن است.

ظرف سفالی بهتر است یا ظرف چینی؟

ظرف چینی نفوذپذیری کمتری دارد و بهداشتی‌تر و مقاوم‌تر از ظروف سفالی است.

بهترین برند ظروف چینی ایرانی کدام است؟

برندی که از مواد اولیه باکیفیت استفاده کند. متنوع، مقرون به صرفه و در دسترس باشد و ضمانت کالا در اختیار مشتری بگذارد.

دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...